basexplores.reismee.nl

Blog 2: Hamsteren, lachen & O-Week

De volgende dag is het tijd om maar eens rustig alles een (vaste?) plek te geven en te kijken wat er gekocht moet gaan worden. Vandaag (31 augustus) hebben we namelijk nog een vrije dag voordat morgen de introductie begint. Er schijnt een grote shoppingmall dichtbij te zijn, maar daar hebben we wel onze studentenkaart voor nodig. Deze bleek bij het inchecken gisteren nog niet gereed te zijn. Dit wordt dus onze eerste taak van de dag. Na wat navragen blijken we het in een ander gebouw op de campus op te moeten halen. Dit gaat vrij soepel en voor we het weten staan we alle vijf met onze studentenkaarten buiten. Tijd om de juiste bus te gaan zoeken. Dit blijkt nog best een uitdaging te zijn. In Nederland zijn we gewend te kunnen zien waar een bus overal stopt. Dit wordt dan vaak afgebeeld op een postertje in het bushokje. Daar doen ze hier in Canada niet aan. Je weet alleen het nummer en de eindhalte. Alles daartussen is voor ons een grote verrassing. We vinden de juiste bus en worden afgezet bij de shoppingmall. Deze blijkt echter niet precies te hebben wat we zoeken. Na wat kussens en borden te hebben gekocht besluiten we dan ook naar de WALMART! te gaan! Ook de bus die daar heen gaat vinden we uiteindelijk en we worden afgezet op een soort industrieterrein waar naast de Walmart ook een Dollarama te vinden is. Die laatste zou je kunnen vergelijken met de Action. Na daar meer dan een uur rond te hebben gelopen komen we met tassen vol de winkel uit. Op naar de Walmart! De deuren gaan open en je kunt je ogen niet geloven zo groot. Waar je bij ons in Nederland voor iedere productcategorie onderhand een aparte winkel hebt, heeft Walmart alles in 1. Je voelt je meer een Amerikaan dan een Canadees ;) Ook de Walmart verlaten we met tassen vol. HAAAMSTEREEEN! Het is zelfs zo veel dat we het niet met de bus mee terug kunnen krijgen. Gelukkig is daar Uber, je redder in nood. Kleine disclaimer: je moet wel even weten hoe het werkt. Zo zijn 3 van ons door een misverstand in de verkeerde Uber gestapt, terwijl 2 achterbleven om vervolgens in de goede Uber te stappen. Het was dus nog even spannend waar de andere 3 zouden belanden. Gelukkig zien we elkaar al snel terug bij Alumni House. Het bleek inderdaad een misverstand te zijn. Helemaal kapot van de grootste hamstertrip in maanden, ga ik mijn spullen naar mijn kamer brengen. Ondertussen blijkt mijn eerste huisgenoot gearriveerd te zijn. Hij komt uit Australië en is druk bezig met het uitpakken van zijn spullen. Na een korte kennismaking ga ik mijn gekochte spullen uitpakken en is de dag alweer bijna ten einde.

De volgende dag is het tijd om kennis te maken met andere internationals tijdens de kennismakingsdag. Aan de hand van verschillende spellen is het de bedoeling dat je steeds meer mensen leert kennen. Wel heel gaaf om bijna de hele wereld vertegenwoordigt te zien in één residence. Gaandeweg het programma raak je met steeds meer mensen in gesprek. Toch wel spannend om je aan zoveel mensen open te stellen die je nog helemaal niet kent.

Na nogmaals de Walmart bestormt te hebben, te hebben gegeten en een supermarkt bezocht te hebben is de dag op zijn einde. Nog helemaal onder de indruk van alle indrukken zit ik en nog vele andere internationals in de common area van Alumni House. Per toeval blijven er een kleine 20 man achter waarmee we aan de praat raken. We hebben een super gezellige avond! Aangezien we in een echte praatgroep setting zitten sluipt de naam AA er al snel in :)

De dagen die volgen bestaan uit verschillende activiteiten meemaken gedurende de O-Week. Denk hierbij aan een soort introductieweek, maar dan vol met gebruiken die je in Nederland niet snel tegen zal komen. We hebben die week flink gedanst tijdens de silent disco, een outdoor film gekeken, een concert gezien maar het voornaamste: heel veel plezier gehad en ontzettend veel gelachen. Kortom een week om niet te vergeten! Tijdens de O-Week komen ook de andere twee huisgenoten aan. Allebei volgen ze een vierjarig programma op Western University en staan aan het begin van het tweede jaar. Ze zijn beiden dus al bekend met de universiteit en omgeving.

Na afloop van de O-Week staan bijna de eerste colleges op het programma! Hopelijk zijn de vakken in het echt net zo leuk als dat ze op papier leken! Maar daar komen we natuurlijk maar op één manier achter...

(Kijk even bij foto's voor een impressie van de O-Week!)

Opa Theo

Leuke blog en ik zie dat je al aardig begint te wennen ,ik wens je nog een mooie tijd toe en blijf nieuwsgierig naar je ondervindingen ,liefs Opa

Bas

Dankjewel voor de reactie Opa! En komt zeker snel een nieuwe blog online!

Theo v Straaten

Lieve Bas ,leuke blog weer van je en ik begrijp dat je al aardig ingeburgerd raakt,ga zo door en ik volg je graag.liefs Opa

Ada van Aardenne

Lieve Bas , Wat schrijf je leuk, zo beleven wij het een beetje met je mee!
Fijn te lezen dat het zo goed gaat en dat je het zo gezellig hebt!
Geniet er maar van, het gaat zo snel weer voorbij! Wij vieren de 10e Oktober hier
Thuis je verjaardag en bewaren je kadootje voor bij je thuiskomst.
Heel veel liefs en Alvast gefeliciteerd! Groetjes Ada

Bas

Hoi Ada,

Bedankt voor je lieve berichtje! Ik ga er zeker van genieten en alvast bedankt voor de felicitatie!

Gr. Bas